Banjir at Balakong

gempak jer bunyi kan ...mmg gempak pon...ni nak cite kite pasai umah parents aku kat balakong nie...aku pon pelik la gak camne leh banjir 1st time aku alami nye tue...menurut cite penduduk kek ctu yg dh lame berpenghuni kek ctu ...umah bwh mmg banjir klu ujan lebat selebat2nye n dorang kate menurut kajian yg dilakukan (cewah cam ahli sains lak!!) keadaan cam tu disebabkan tanah kat ctu x berape rata n berbukit...aku pon x baper sure maksudnye camne tue...no wonder ler klu ujan lebat dorang yg dok kat bwh esp. my parents pon worried jer...rupenye situation tue...ye lah kan payah klu banjir2 nie...keje nak cuci lantai yg dah kotor lagie...keje nak ngomeh lagie....uishhh! lotih tau! camne ler dorang yg buat rumah kek ctu...x kaji keee! geram gaks aku...umah makcik aku pon x terkecuali dr situation camni tau...harap2 dpt perhatian dr pihak berkenaan...(ni kene report kat aduan rakyat nie...!!!!karam singhh waliaaaaa...! i need u) tp makcik aku kate ketua penduduk kek ctu dah wat aduan...so kene tunggu je lah...hope dorang segerakan la...n padanla parents aku cam risau jer nak tinggalkan umah tue...takpe abah mak, akak akan perjuangkan!cewaaahhh!!! kite doakan agar situasi camnie disettlekan segera esp penduduk Taman Harmoni...


upsss!agak seksi kaki abah ku itu...hehehe!


di luar yg ujan lebat gilerssss!

pic atas nie semua nye berlaku semasa ujan lebat



ha ni laks after ujan tue...seee u ols seeee....punyeler kotorrrr lantai tue...
nie kire okla kit dr taman yg kat depan kami ...dorang nye umah banjir lumpur tau...
abis semua perkakas umah...sian dorg...terok tau nak cuci lik....
tp kesabaran itu penting...perghhh!


Comments