Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2011

adek nak jugak

adek nak makn jugak mama tepok2 dlu meja tu itu perkara biase bg mirol... bolat matanye kan dh start memegang itu spoon suke adek mirol kan kalau bab mkn2 nie
tengokla tue matanye cam nak ngap jerk itu spoon no no noooo! jgn ye dek
gtula anak mama yg sorg nie berselera je muke tu klu bab mkn alhamdulillah anak mama tgh nak membesar kan bile suap je bubur nasi ke nestum ke biskut rendam air ke nganga je mulut die yg kecik comei tue tomelllll sungguh!



Saya Kene X-Ray

x ray?sape ye
die ialah alif my son
sbb ape ek
sebabnyeeee alif selalu ngadu sakit pewot

'mama alish kit pewot'atit la mama'
kite ni mak risau la kan
budak2 ckp gtu
dh terlampau kerap sgt i n hubby i decide g KKP



sampai bilik 12 (as usual bilik yg ade Dr ok)
Dr suh kami wat x ray kat alif
(ah sudah!)
bab x ray lak nie...risau gak
jam hampir kol 1 (yelah dorg nk lunch jugak)
hope sempat la...
kami pon g ler bilik xray seperti yg dsuruh

senyum je alif nie
[padahal td nangis dh dlm bilik x ray tue]
tunggu punye tunggu result pon kuar
kami cepat2 g bilik Dr td...
sempat lagi ngerling ke arah jam
(hurm seb baek sempat)
masok2 bilik Dr tue
Dr tengok2 xray tue
pandang kami...
'jgn risau ye xde ape yg bahaye' kata Dr tue
maybe die tengok air muke kami dh lain kot
ye lah mane x risau kan...
anak la katekan
Dr tu kate ade certain2 budak yg penah alami 'berry keras'
atau sembelit ...mereka akan jd trauma tuk nak 'berry lagi'
dan alif penah alaminye klu korg nak tau
n klu terjadi perkara mcm…

Ini Rumah Saya

salam...salam...
bersua kite kembali yer..

wah sudh lame blog ni bersawang!
shuhhh!fuh fuhhh!

as salam...ngehngeh!
entry kali nie nak cite ...cer citer...cer citer....
nak citer pasal alif dtaska...

ohoh! lupe nak bg tau...
alif dh masuk taska
dekat je ngan umah i kat p16 tu
ala mesti u ols penah denga
TASKA PERMATA
kan kan kan ...
alhamdulillah sesangat ...
mama rasa lega
rezeki alif kan syg ♥♥♥

k lah ni entry salah satu aktiviti yg djalankan di taska
dorang akan jalankan aktiviti bersama ibu bapa setiap bulan
n every month akan diberikan tema nye
tema kali ni 'Rumah Saya'
so hubby i volunteer nak wat model umah
hubby i ni mmg kreatif bab2 seni nie..
mule ler amik kotak2 brg kat umah wat model umah

ni ler rupenye model itu
santek kan
bwk je kat taska semua tumpu kat model umah nie
teachers pon sukak!wah vangga!

nengokler tue leka dorg denga citer pasal umah saya
tp bukan nye fokus kat citer pon...
mata tu ok fokus kat model umah tue...
tak saba nak ngecat




yg dtunggu pon dh start now it turn alif cat suke…