Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2010

Tahniah wat fizah

Buat Hafizah Johari a.k.a fizah a.k.a konah member seangkatan bwk pewot ak.....
tahniah atas kelahiran cahaya matamu yg ke 2....
pas ni ak lak weiiii!gegegegeg!agak seram sejuk gak nie....ngengenge!
fizah telah selamat melahirkan putera n hero yg ke2 pada pukul 01.20pm
at Hospital Serdang on 23.08.2010....
its early about 3 weeks before her due date on 10.09.2010....
selang 2 hari dari due date ak....
hemmm...saba ye as...your turn will be coming soon....
k lah pada fiza selamat berpantang....
n Salam Aidilfitri (sempat ke ko!) ...Take Care k...

Takziah Buat Keluarga Pn Harlina

Aziana Azlin a.k.a Lin a.k.a awak....takziah ak ucapkan di atas pemergian bonda tersayang Pn. Harlina bt Abdullah...C'ik Lina (panggilan ak pada bonda Lin) telah kembali ke rahmatullah pada pukul 10.30 pg 23.08.2010 di Hosp HUKM....terkejut ak bile tertera msg berbunyi 'salam...awak, mak saya sudah tiada'... sebak terus bercucuran air mata nie bile membacanye...mane taknye family ak n family lin mmg rapat dr kecik lg....ape jua masalah yg dihadapi berkongsi bersama.....br je mak bg tau yg C'ik Lina ade call beberapa minggu sebelum tue....perbualan di telefon hanyalah bual2 kosong n C'ik Lina ade menyatakan yg die rindu pada mak sbb dah lame x jumpe....klu dulu mase di Bangsar n Cochrane (umah lama kami) kami saling berkunjung tp memandangkan ak n family dah berpindah dr ctu...agak susah la nak bersua muka tambah2 lg C'ik Lina bekerja.....tidak disangka itulah perbualan terakhir mak n C'ik Lina....x sempat kami menjenguknya panggilan Ilahi terlebih dahulu me…

Annivessary : 3 tahun sudah

Wahhhh!dah 3 tahun kami mendirikan rumah tangga....18.08.2010 genaplah usia perkahwinanku yg ke3 tahun...alhamdulillah kami dapat tempuhinya dengan tabah.....anak pun nak masuk 2....syukrannnn....walaupun usia perkahwinan kami agak muda la org kate tp banyak onak dan duri kami lalui bersama....bermacam cabaran n dugaan yang x disangka dlm kehidupan alam rumahtangga ni....
Abang...Selamat Ulangtahun Perkahwinan kita kali yg ke 3 tahun yer.... Moga apa yg kite tempuhi bersama dapat mematangkan diri masing2... Semoga hubungan ini kekal ke akhir hayat hingga ke syurga.... Terima kaseh kerana sudi menerima diriku...(cewahhh).... Thanx 4 Everything...Luv U!


Ya Allah, Ya Tuhan Kami...

Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu,

bertemu untuk mematuhi perintahMu, bersatu memikul beban dakwahMu.

Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’atMu.

Maka eratkanlah ikatannya, Ya Allah.

Kekalkan kemesraan hati-hati ini dengan cahaya RabbaniMu yang…

Result yg ditunggu2

Appointment : Hospital Putrajaya at 8 am...

Today 17.08.2010 ak ade app kat spital kol 8 am...ari ni la Doc nk tentukan sama ada ak leh bersalin normal @ x....ak g dr umah Abah dr balakong.....pas hubby ak punch then br die teman ak ke spital....ak ne la penah app kat spital sblm2 nie...sampai jer...mak aiiiiii! ramai gilos ummmattt....x sangke lak...tp perjalanan pendaftaran kat Hosp Putrajaya ni agak laju kit la dr Klinik Putrajaya.....tp bile sampai ke Bahagian yg ak perlu g mak ai lambat gak ghupenye....bile ak kat spital nie...baby dlm pewot nie asyik gerak jer...cam tau2 yg ni tempat die...ngehngeh! saba ye dek....bia la lepas mama lik kg....n bia la nak kuar tu time mama tgh cuti @ weekends...aminnn...

berbalik cite td....cam biase ler...amik tekanan darah n timbang berat...bile nak timbang je ak dh mule 'woried' coz ak ni jenis mudah naik berat badan.....timbang2 ...alhamdulillah....maintain (klu x pastinye itu air manisssss ak minummm)........then ak kene urine test lak…

Seberapa pantas masa tu pergi...

Your baby is still packing on the pounds — at the rate of about an ounce a day. She now weighs almost 6 pounds (like a crenshaw melon) and is more than 18 1/2 inches long. She's shedding most of the downy covering of hair that covered her body as well as the vernix caseosa, the waxy substance that covered and protected her skin during her nine-month amniotic bath. Your baby swallows both of these substances, along with other secretions, resulting in a blackish mixture, called meconium, will form the contents of her first bowel movement.

At the end of this week, your baby will be considered full-term. (Full-term is 37 to 42 weeks; babies born before 37 weeks are pre-term and those born after 42 are post-term.) Most likely she's in a head-down position. But if she isn't, your practitioner may suggest scheduling an "external cephalic version," which is a fancy way of saying she'll try to coax your baby into a head-down position by manipulating her from the outsid…

Salam Ramadhan 1431H

Sedar tak sedar, Ramadhan kali ini adalah merupakan Ramadhan tahun ke-3 sepanjang aku mendirikan rumahtangga bersama suami tersayang...n nak masuk anak kedua dah...alhamdulillah...sekejap sungguh masa berlalu kan... Andai kata ini merupakan Ramadhan terakhir...marilah kita jadikan ia Ramadhan yang terbaik.

Aku ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf kepada semua kaum keluarga, sanak saudara dan kawan2ku andai ada salah dan silap...semoga kita semua diberkati Allah S.W.T ....

Sudah lama kami pegi tapi..

salam semua...ayip nak bg tau dlm bulan lepas ayip..mama...abah...n acu g tengok bunga2 kat Pesta Flora kat presint 2 tue....saje2 g dh takde wat pe kan...dah lame kami pegi tp mama x sempat upload pic2 nie....

with my luving mama
piece from me...


emmm yummy sungguh mamee nie..

with my sporting abah

santek kan bunga2 nie

ye puan2 nie bunga melur (tul ke mama?)

shegarnyee

syoknye ngan abah n mama



sungguh santek umah ni kan kawan2



yeeaaa with acu yg sememangnye beshhh

klu lah laman ni ade kat umah





tapi kan kali ni kami pegi tak seme